- 19 ledna, 2022
- By faramichal
- In Blog
- 1295
- 0
Pokud jste hrdým vlastníkem této původně anglické značky, která je dnes pod křídly BMW a vlastníte čtyřkolku, tak vás lituji. Každá spojka se jednou sjede a auto nepojede. Až zavoláte do BMW, že by jste chtěli, dost pravděpodobně dvouhmotu vyměnit, tak se dozvíte astronomická čísla. Teď je to o nátuře a o tom, jak moc máte nafuřenou prkenici. I o tom, jak si idealizujete mechanika BMW, ve značkovém servisu. Většina lidí ho vidí, jako raketového inženýra, který miluje svého koníčka auta a proto nedělá v NASA, ale v autorizáku. Kéž by.
Protože my jsme kolektiv, který práci neodmítá, pokud je se zákazníkem rozumná domluva. Mám tím na mysli člověka, který nemá zkreslené představy ze sestříhaných videí na YouTube, kde to na třiciminutovém videu frajer všechno udělal, tak co chcete dělat víc než den? Tak jdeme na věc.
První práce je sehnat vše potřebné v dílech a na nic nezapomenout. Pak vše objednat a doufat, že nebudou klasické problémy u originálních dílů, které nikdo moc nedrží skladem.
Druhý úkol je vše probrat se zákazníkem. Ikdyž na Mini Coopru není logo BMW, což jak všichni vědí je zkratka Budou Mnohé Wýdaje, zákazník u auta za cca 300 tisíc korun zalapal po dechu, když v originálních dílech byla cena opravy polovina ceny jeho kdysi pojízdného vozu. Co jde řeší se tedy z aftermarketu. Vybíráme značky renomovanějších produkce.
Všichni víme na čem jsme (bavíme se o spojce) a auto putuje na dílnu. Narážíme na první problém, který spočívá v nářadí, které běžně nepoužíváme. Pokud by jste si tuto parádu chtěli pořídit tak pořítejte i deset tisíc korun. Nám naštěstí pomohli kamarádi z jedné nejmenované fabrice v Praze s tím, že na vrácení nespěchají, že tyhle malý klíče moc často nepoužívají. Paráda zákazník jistě ocení, že nebude mít přirážku za klíč co nám pak bude k ničemu, ale rád přispěl na flašku pro kamaráda.
Odpojili jsme tedy náhon zadních kol a hurá na předek. Moc práce to nedalo. Vymontujete pár dílů a shodíte motor.
No tak a teď práce dobře známá všem co koukají na ta youtubová videa. Frajer má na stole čistej motor, všechno jde povolit, protože to před ním nikdy nikdo nezarval a šup šup.
Tak spojka je tam a teď jen přetáhneme kurzor na youtube zpět a ono se to tam všechno samo a rychle nafrká dřív než řeknete borůvkový koláč. (né zas tak rychle) Motor s převodovkou něco váži a je to dřina jak sviňa. Navíc i tomu nejlepšímu borci visí ve vzduchu ten otazník: Klaplo to všechno? Nezapomněl jsem na něco? Půjdou všechny kvalty? Uvidí se až se to složí a otočí se klíčkem.
Auto je v kupě a řadí jak za mlada. Hurá všichni jsou spokojený. My víme, že potřebujeme trochu dovybavit dílnu, ale to je nikdy nekončící proces, který spoliká každý měsíc tisíce. Pro některé nářadí se nevyplatí stále někam jezdit a nejsme (ani nechceme) být taxikáři. My opravujeme auta.