- První nás samozřejmě zajímá popis závady od zákazníka. (,,auto přestalo chladit ze dne na den“, ,,postupně auto chladilo čím dál tím méně). Už prvotní popis závady majitelem je pro nás cenná informace, abychom byli obeznámeni s jakým typem závady máme s největší pravděpodobností tu čest.
- I vozidlo, které nechladí dost pravděpodobně bude obsahovat zbytek chladiva klimatizace. Tato látka je nebezpečná pro životní prostředí a proto vždy nejprve odsajeme staré chladivo ze systému.
- S připojeným přístrojem na plnění klimatizací provedeme zkoušku těsnosti systému. Zkouška z pravidla trvá asi 20min, není-li v systému katastrofální závada.
- V případě tesnosti v rámci velice přísné tolerance, napustíme nové chladivo, které obsahuje kontrasní látku pro snazší hledání případné budoucí netěsnosti.
- Doplníme samozřejmě i olej do kompresoru klimatizace a zkontrolujeme jeho funkci.
- Další možné závady mimo netěsnosti systému a jeho potrubí může být právě vadný kompresor klimatizace, případně čidla kontrolující klimatizační systém.